Ugyan a hazai versenyzők pár méter után feladni kényszerültek a Balaton jegén való átkelést Hummer járművükkel, azért ott a fény az alagút végén. Idén új terepjárós gyorsasági rekord született az Antarktiszon.
Már a XX. század elején volt pár kísérlet motoros járművekkel az Antarktiszon, de az áttörést csak az 1957-58-as angol nemzetközösségi expedíció hozta, ahol lánctalpas traktorokkal keresztezték a kontinenst. (erről van magyar nyelvű könyv is, egy napon postot is írok majd). Az oroszok se adták sokkal alább, az Isten háta mögött egy fényévre pozícionált Vosztok kutatóállomásuk egy nem kicsit kalandos, lánctalpasokkal végrehajtott utazás során épült ki, majd a folytatásban is párszor megtették itt motoros járművek az utat.
Ma már a kereskedelmi expedíciókat támogatócsapatok kísérik speciális terepjárókkal, mint az látható egy korábbi postomban, illetve egyfajta technikai verseny is kialakult, hogy ki tud gyorsabban elkocsikázni a Déli-sarkra. Hogy a Hummer se maradjon ki, 2007-ben terveztek egy Hummeres expedíciót is, de ez elmaradt, szóval balatoni fiúk, mégegyszer mondom mindenkit vár a pálya!
Visszatérve az idei rekorderekre: terveztek egy speciális járművet, ami robosztusnak robosztus, de úgy vélem némi támogatással ugyan de átnyomható lenne a magyar műszaki vizsgán. Belső tere komfortos, hangsúlyozottan bio-üzemanyaggal megy (ki-ki döntse el, ez most mennyivel kevésbé környezetromboló, mint egy normál benzines vagy dízel), tele elektromos, napelemmel is üzemképes kütyükkel, és több mint 2000 literes a tankja, ami az Antarktisz szegényes benzinkúthálózatát ismerve ismét egy fontos paraméter.
Három fő személyzettel indult a kocsi, egy öreg sarki róka, egy autógugru, meg egy szerencsés harmadik, aki úgymond egy nyereményútként kapta meg a lehetőséget. 2011. decemberében kezdték lepakolni az üzemanyagdepókat, az egyik út során egy kisebb baleset történt, de szerencsére nem kritikus. Repcsin kimentették a csapatot, később traktorral a járművet is, ami javítás után ismét menetkésszé vált Végül december 20-án sikerült elérni a sarkra a szárazföld szélétől 39 óra és 54 perc alatt, mintegy 29 órát verve az előző rekordra.